- Verrobby

Don't settle for less than you deserve, wait until you find a boy who treats you like a queen.

Publicerad 2013-01-20 13:15:00 i

Börjar tvivla helt på mänskligheten, kärlek i detta fall.
Varför är folk otrogna?
Vet folk som är otrogen med någon random snubbe på sin bröllopsdag,
folk som är otrogen fast de har en som älskar en och skulle ge hela världen om personen bara kunde det.
Varför undrar jag då?
Vars är vårt samhälle påväg?
Förr så var det kärlek som gällde,
hade man sex kunde man bli gravid och de va de två.
Hur är det då idag?
Jo folk ligger runt, en hit och en dit.
Till vilken nytta?! Före första är det jäkligt vidrigt om man frågar mig, före andra så skaffa er en flick/pojkvän istället och ha hur mycket sex ni vill.
Börja tvivla helt på att det finns något som heter kärlek, känns som att alla tappat bort sig om vad det innebär.

Jag ligger inte runt, skulle aldrig någonsin göra det just för att jag ser inte poängen med det, ser heller ingen mening med att vara otrogen och såra sin partner på det viset.
Varför har man en partner då?
Gör slut och var singel!

Jag är redo för kärleken, något långvarigt.
Om det nu finns något som verkligen existerar numera.
Känner mig så ensam i det.
De flesta jag träffar är ute efter sex eller bara något kortvarigt, det intresserar mig inte.
Sedan sex blev lättare att hitta blev kärleken svårare.
Vill kunna dela kärlek med någon.

Efter man sett hur hela samhället är påväg så håller jag mig singel,
jag kan vara lite väl feg i vissa fall och inte våga satsa fullt ut.
Just för att jag är så rädd att bli sårad...
Jag är en bra tjej och jag vet precis vad jag förtjänar, och jag tänker inte ta någon som inte är särskilt snäll med en eller inte behandlar en med den respekt som alla förtjänar att få. Någon halvbra med andra ord.

Jag är en sån person som skulle gjort allt för min kille, jag skulle gjort allt för att se ett leende på hans läppar.
Kärleken är något underbart enligt mig,
Den är bara så svår att verkligen hitta.

Jag tror att allt händer av en orsak,
allt i livet har sin mening.
Därför tror jag också på att en dag hittar jag också min "Drömprins" men att jag får kyssa många grodor innan jag hittar den rätta.

Har ni själva funderat på hur dagens samhälle har blivit, hur lösaktig folk har blivit, hur folk kastar ut sig det starka ordet "jag älskar dig."
Men egentligen inte har en aning om innebörden i den meningen och hur starka ord det verkligen är.
Har ni funderat på det?
Eller är det bara jag.
Jag har då börjat tvivla på mänskligheten, då man ser att folk som till och med är gifta går bakom ryggen på sin käraste och gör så dumma grejer.

Kärlek handlar om tillit, kärlek handlar om att ge och ta. Respektera varandra, ärlighet.
Ni som har det, ta vara på det.

Livslång kärlek, finns det kvar?
Well, i hope i find it someday.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela